A
2004.07.12. 17:55
Ez a szó Angliában azok megjelölölésére szolgál, akik alacsony sorból küzdötték fel magukat magasabb, jóval magasabb körökbe. Ron Dennis, az egyik leggazdagabb angol, ezen osztály "díszpéldána".
Niki Lauda szerint soha nem tudta levetkőzni kisebbségi érzését amiatt, hogy "koszos kézzel", autószerelőként került a Forma-1-be, nagyon alacsonyról nagyon magasra. Arroganciája-Lauda szerint- már-már elviselhetetlen, de van mire büszkének lennie!
Tény, hogy meglehetősen zárkózott, különleges, magának való ember, aki nehezen barátkozik, a valóságosabbnál is nagyobbnak hiszi magát, sőt hajlandó lenézni másokat. Saját bevallása szerint gyerekora óta utálja, ha valakinek koszos a keze; az évek során pedig már-már beteges tisztaságmánia kerítette hatalmába-ez a legerősebb szál, ami Ecclestone-nal összeköti.
16 évesen elhatározta, hogy nem tanul tovább, hanem autószerelő lesz. A Thomson és Taylor cégnél lett inas, majd két év után a Cooper csapathoz került, ahol Jochen Rindt szerelője lett. Összebarátkoztak, és 1968-ban, mikor Rindt a Brabham-hoz igazolt, vitte magával őt is.Itt már vezető szerelő; később követte Rindt-et a Lotushoz is.
Az 1970-es években elhunyt Jochen Rindt és Bruce McLaren, és vissavonult Jack Brabham. Ron Dennis pedig úgy döntött, önállósodik: Neil Trundle-lel megvettek két Forma-2-es autót és tulajdonosként beneveztek a bajnokságba. Sikrük nem volt elsöprő, de valami érezhetően elkezdődött...
Súlyos autóbalasetet szenvedett, emiatt át kellett szabni korábban csinos arcát; talán ekkor keményedtek meg vonásai. A nyolcvanas évek elején a McLaren csak vegetált; Teddy Mayernek egy tehetséges, fiatal vezetőt kellett találnia- és a kiválasztott Ron Dennis lett.
A Project Four Racing nevű fejlesztési programon dolgozott és pénzelte John Brandot, akinek Chaparral2K autója megnyerte az Indy 500-at. Brandt, ismervén az űrkutatásból keletkező műanyagot, megépítette az első műanyag bukósisakos Forma-1-es autót, az MP 4/1-et. Forradalmi változás volt!
Dennis eközben kipróbált két rendívül tehetséges fiatal versenyzőt, Alain Prostot, majd Andrea de Cesarit, majd rábeszélte a visszatérésre a már visszavonult Niki Laudát 1982-ben. Két évvel később "mellé" ültette Alain Prostot; 1984 és 86 között ők hozták a három világbajnoki címet! Nem sokkal később Ayrton Sennát "akasztotta" Prost nyakába. A két versenyző elkesredett, egymás elleni harca is egy halom világbajnoki címet hozott az istállónak. Később Hakkinen személyében egy középszerűnek tűnő versenyzőt emelt maga mellé, akinek újabb két világbajnoki címet köszönhet a csapat.
|